Fred werkt aan #onlineresultaat
Relevante, boeiende content maken als B2B marketeer? Dat doe je toch niet allemaal zélf!

Relevante, boeiende content maken als B2B marketeer? Dat doe je toch niet allemaal zélf!

Kwalitatieve content. Relevante content. Boeiende content. Creatieve content. Onderscheidende content. Lead-genererende content. Dat is wat we allemaal willen. In B2B marketing is content hot.

Maar hoe zorg ik als B2B marketeer voor relevante, boeiende content?

Er wordt zoveel geschreven en gedeeld. Veelal content van lage kwaliteit. Knip en plakwerk. Voor het maken van echt goede content is creativiteit, doorzettingsvermogen en geduld vereist.

Daar heb ik als drukke, multi-taskende marketeer toch helemaal geen tijd voor?

Nee, dat klopt, daarom moet je het ook niet zelf willen doen. Wel moet je zorg dragen voor de randvoorwaarden waarin kwalitatieve content tot stand kan komen. Het juiste ‘content creatie klimaat’.

Je moet thema’s behandelen die aansluiten op ‘problemen’ die spelen bij je publiek. Je moet er voor zorgen dat de content aansluit op de customer journey van je doelgroep. En je moet zorgen dat teksten te pruimen zijn. En over de juiste tone-of-voice beschikken. En je moet zorgen dat er een call-to-action verwerkt is. En je moet…

Kortom; je moet best wat werk verzetten als marketeer om goede content voor je B2B organisatie te maken.

Gelukkig hoef je niet alles zelf te doen. Het echte schrijfwerk kun je prima uitbesteden. Een copywriter kan een specialist of je CEO interviewen en op basis van dat interview goede, zoekmachine-geoptimaliseerde teksten schrijven. Een designer kan de content opmaken en voorzien van fraaie infographics en visuals. Een fotograaf zorgt voor professionele foto’s. En een webmaster plaatst de content online. Dan nog even een social media specialist die de content distributie multi-channel doorvoert en klaar ben je! Oh ja, je wilt het ook nog allemaal een beetje doormeten en analyseren om te kijken wat je content ‘doet’.

Zo zijn er nogal wat disciplines nodig om goede, onderscheidende content te maken. Door een (deel) daarvan te laten doen – door specialisten – pluk jij daar als B2B marketeer de vruchten van!

Hoe pak jij content creatie voor je B2B organisatie aan?
Doe je het zelf? Of samen met collega’s? Of schakel je wel eens specialistische freelancers in? Of een extern bureau?

Sander Huisman

Sander is actief op het snijvlak van strategie, creatie en design voor B2B. Hij bedenkt manieren om waarde toe te voegen aan een merk door middel van creativiteit en daarnaast te zorgen dat gestelde doelstellingen worden behaald.

Er zijn nog geen reacties

Laat een reactie achter

De vereiste velden moeten ingevuld zijn om uw reactie te verwerken.
Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.